DCS: World

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DCS: World

Mensaje  -=AR=-ManOWar el Vie 11 Mayo 2012, 14:34

Pues puse el otro día lo del P-51 y había oído de esto, pero no sabía lo que era. Parece ser que con los simuladores DCS van a hacer algo así como el pack base de RoF gratuito, DCS: World, de hecho ya está disponible la Beta junto al P-51, aunque se puede descarga de forma independiente.

DCS: World es una base gratuita que de momento sólo incluye el Su-25T importado del FC2, pero tendrá más cosas. Sobre esa base se podrán instalar el resto de add-ons, mods, aeronaves de pago o mods gratuitos (como el DCS: MiG-21Bis que ya está en el foro de ED), nuevos mapas... y todo estará junto en un único entorno. De hecho si se descarga se instala de forma independiente y el P-51 lo instaláis o no si lo queréis usar (comprando una clave de activación claro, pero el instalador está ahí), y parece ser que en la interfaz ya están incluidos los iconos de BS2 y A-10C, de los que el próximo parche lo que hará precisamente es integrarlos en el entorno de DCS: World. Así los parches, add-ons, siguientes aviones que salgan y se compren, serán descargas e instaladores mucho más pequeños, porque el mapa y los objetos ya están en World. Y todo estará integrado, se podrá volar desde el entorno el BS2, el A-10C, el P-51, el FC3, el Su-25T que ya está, o los mods que aparezcan, y todos interactuarán dentro del entorno, uno puede volar el A-10 y dar apoyo, o volar contra otro que esté volando un Ka-50, un Su-25T, o MiG-21, y podéis tener todo o sólo comprar lo que os guste y queráis volar. Además, cuando haya parches que actualicen el motor gráfico, físico, los objetos, etc, será un parche para World, y no para cada uno de los productos independientes. Es una gran idea esto, y además, se puede volar gratis con el Su-25T o los mods que irán apareciendo Smile.


Se descarga de aquí, las cinco partes (aunque la última es el P-51 que no hay porqué instalar si no lo usáis), o el torrent que va como una moto y también incluye las cinco partes...

http://www.digitalcombatsimulator.com/index.php?scr=product&ProductId=18&end_pos=135&lang=en


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Re: DCS: World

Mensaje  Hg_M3rcury el Sáb 12 Mayo 2012, 21:14

Así me gusta,

GRATIS : )

realmente es buena idea esa la de add-ons pagos!
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Re: DCS: World

Mensaje  -=AR=-ManOWar el Sáb 26 Mayo 2012, 00:59

Para los poseedores de DCS:A-10C ya ha aparecido la Beta del módulo A-10C para DCS:World (y la de BS2, pero supongo que ese no lo maneja nadie por aquí).

En teoría simplemente instaláis el módulo (se descarga aquí, al final del todo "Open beta of A-10C module for DCS: World"), se instala, y cuando vayáis a volarlo dentro de World os pedirá activación, que deberéis hacer con el número de serie que ya tenéis (atención: si alguien actualiza su instalación de BS a BS2 ese número de serie aún no os funcionará en el módulo Beta de BS2, para eso habrá un módulo o parche posterior).

Supongo que se pueden mantener las dos instalaciones, y más siendo Beta aún, de World y DCS-A-10C de forma independiente, seguramente cuando salga la versión definitiva es posible que también se pueda mantener la instalación independiente. Aunque si World funciona y va bien lo normal será que el parche 1.1.2.1 sea el último que saquen de forma independiente para DCS:A-10 y DCS:BS2 y los siguientes ya serán parches para DCS:World de forma unificada.

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Re: DCS: World

Mensaje  -=AR=-TUCKIE el Mar 29 Mayo 2012, 22:52

Instalando, con Mustang inclusive... gracias por el update!

De momento me espero para el A10C, que lo tengo, pero apenas lo he volado...
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Re: DCS: World

Mensaje  -=AR=-ManOWar el Mar 29 Mayo 2012, 23:36

Pues ya contarás cómo va y qué te parece. Si cumple la expectativa habrá que probarlo Smile.

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Re: DCS: World

Mensaje  -=AR=-TUCKIE el Miér 30 Mayo 2012, 03:44

-=AR=-TUCKIE escribió:Instalando, con Mustang inclusive... gracias por el update!

De momento me espero para el A10C, que lo tengo, pero apenas lo he volado...


Ahh, ohh, opera fenomenal como patín de cola!!! Pero le quedan tantas lagunas como al CoD en sus inicios... el motor es indestructible!
Hay que probarlo para vuelo en formación... Fijo!
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Re: DCS: World

Mensaje  -=AR=-ManOWar el Miér 30 Mayo 2012, 13:21

Ya me estás liando... Very Happy Very Happy Pues cuando te parezca, le eches unas pocas horas para ir viendo cómo es y demás, me lo dices y lo pillaré para probarlo Smile. Bufffff, otro sim más... y ya no doy abasto con lo que tengo... Laughing


Hombre, lagunas tendrá y seguro que faltan cosas, pero hay algunas diferencias evidentes. Primero, es una Beta y nadie te ha mentido sobre que lo es Wink, y además es Beta y al menos funciona, no una Alfa a medio acabar. Y segundo, el motor gráfico va a parte y aunque el DCS: World en sí mismo sea Beta también ese motor está más que probado en el BS, y especialmente A-10C. Yo no he tenido ningún problema de rendimiento con él, al contrario me va muy bien, y los bugs que pueda tener con menores, no todo él es un bug Smile. Además es compatible con multi-core, y con Crossfire-SLI desde hace tiempo... en fin.


Ah, bueno, y el avión a parte del motor ¿qué tal en cuanto a los sistemas, simulación de procedimientos, y demás? ¿Física? ¿Modelo de vuelo? He leído cosas, pero quiero saber qué te parece a ti y cómo lo ves. Por ejemplo, ese torque al despegues ¿es más real que el de Il-2? ¿y la respuesta de los mandos? ¿qué tal las maniobras al límite o fuera de envolvente? ¿Cómo se comporta en maniobras acrobáticas?


Por cierto, Rock ha anunciado que dejaba el Il-2 Shocked, y aparentemente todos los virtual Horsemen también, para dedicarse únicamente al DCS: P-51. Sí que les debe de haber gustado.

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Re: DCS: World

Mensaje  -=AR=-TUCKIE el Vie 01 Jun 2012, 00:07

Que Rock deja Il2? No me extraña. Si aún no había probado CoD, esto será un salto cualitativo importante para él.

Amplío un poco...


Me recuerda muchísimo al CoD, pero este DCS es sensiblemente mejor en algunos aspectos como los procedimientos y la funcionalidad de cabina (empezando por el interruptor del Master para dar energía a los sistemas), y a su vez terriblemente peor en otros aspectos como la gestión del motor, que jamás se pasa de vueltas, jamás se calienta, jamás se quema... en ese aspecto está a años luz del CoD, donde los motores son mucho más delicados. Quizá me he olvidado algo de configurar, pero ya he rebuscado en todas las opciones y no veo nada relativo a la gestión del motor y sus límites operativos que se pueda hacer más realista.

En cuando a rendimiento, lo mismo que el CoD... algunos microstutters cuando le apetece y ya está, pero va fino en general.

Pero lo que más me ha gustado es la operación del avión en tierra, rodando y en despegue y aterrizaje. Desde algunos pata negra del X-Plane, desde Aerofly FS y desde el RoF había buenos patines de cola simulados, hasta el punto de ser útiles para entrenamiento real pero este, este se sale. He tenido las mismas sensaciones que tengo al despegar en real, las mismas aterrizando, las mismas rodando...
Hay que estar muy vivo con los pedales, anticiparte al avión con pequeños toques, y no corrigiendo lo que él hace, sino anticiparse.
Es un poco peculiar del Mustang en concreto la forma de liberar el patín de cola para que la rueda gire loca, pero la costumbre se hace fácil. Esta última parte es la que le falta al CoD, pero totalmente. Dicen que están en ello.

La configuración de controles se me hizo un poco puñetera, al comenzar se me hacía algo extraño el comportamiento pero es que los frenos me quedaron con el eje invertido y los soltaba al pisarlos, y al tercer vuelo descubrí que había una pestaña más con la config del autorudder, recordando lo leído por aquí. Tras unas esnafradas mitad por config mitad por sorpresa del poderoso torque, ya pude despegar bien.
Aterrizano, seguí el procedimiento de la toma a tres puntos; presentarse a vuelo bajo, con toma asegurada y morro alineado cortar gas, del todo o casi (momento en que se hunde, como debe ser), levantar paulatinamente el morro hasta alcanzar la posición adecuada, y una vez allí... esperar. Si se desploma demasiado rápido, gas. Si todo está ok, la toma es segura. En una de las tomas noté las suspensiones absorber el impacto, y es que por vídeos que corren del avión real, el tren era bastante duro, y así es aquí también.

Faltará probar con viento cruzado para ver si está modelado el efecto veleta... si viene de la izquierda... será un puñetero infierno.


En maniobras, he encontrado que el avión tiene un punto de inestabilidad extraño, pero desconozco cómo estaba de peso y carga en cada tanque de combustible. Lanzado a 350 nudos, y puesto a cuchillo, se cae, cosa que me extraña por lo que he visto por ahí, pero esto habrá que confirmarlo.

La caída de ala la hace sin problemas.

La pérdida a gas cortado es con leve hachazo a derecha, cosa curiosa porque había leído que era sin hachazo, como todos los aviones de hélice en general.

La pérdida a medio gas es violentamente hacia la izquierda, como debe ser.

De momento es lo que he visto...

Vídeos incoming!
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Re: DCS: World

Mensaje  -=AR=-ManOWar el Vie 01 Jun 2012, 01:37

Genial!!! Gracias por la review.

Ahora tengo muchas cosas que hacer para liarme más aún, pero en cuanto pueda me parece que lo voy a pillar aunque solo sea por el gustazo de volar un avión de esta clase bien modelado, visto que el combate en este escenario será muy limitado.


Sobre lo que comentas del motor, echa un ojo aquí, es la lista de Status del P-51D, y precisamente una de las cosas que son WIP y están en ello es el tema del motor, la refrigeración y demás...

http://forums.eagle.ru/showthread.php?t=87410


He visto que también hay algunos quejándose del modelo de vuelo, de que es muy sensible, de que es difícil de volar... espero que estos no sean como Oleg, que a la primera crítica simplificaba y facilitaba todo.

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Re: DCS: World

Mensaje  -=AR=-ManOWar el Mar 05 Jun 2012, 22:18

Bueno, bueno, aquí el que no corre vuela. Pues acaban de anunciar DCS: Combined Arms, estará disponible para pre-compra en Junio, y con este add-on será posible manejar desde el terreno cual juego de estrategia diferentes armas, desde artillería, hasta tanques, o aviones de la seria DCS, así como dirigir las tropas en tiempo real durante una misión Shocked. Parece que todos se apuntan a la expansión de los simuladores como juegos de "guerra total" en todos los aspectos del campo de batalla.


https://www.youtube.com/watch?v=U0yXV4cFYpU

Press Release: Pre-Purchase “DCS: Combined Arms” in June 2012
Friday, 01 June 2012
DUXFORD, UK, May 31st 2012 – The Fighter Collection and Eagle Dynamics will offer DCS: Combined Arms as a digital download pre-purchase for $29.99 in June 2012. Pre-purchase also provides access to pre-release Beta versions of the title.

DCS: Combined Arms gives the user control of ground forces during the battle. Use the strategic map to move ground forces, set artillery fire missions, and control the ground battle. Assume the role of a Joint Terminal Attack Controller (JTAC) and designate targets for close air support aircraft, or directly control an armor vehicles or air defense weapons and engage enemy forces.

Play DCS: Combined Arms as a real time strategy game, a first person armor warfare simulation, or direct the ground battle from the cockpit of a DCS aircraft like the A-10C Warthog, Ka-50 Black Shark, or P-51D Mustang.

DCS: Combined Arms supports both single player and multiplayer gameplay. When in multiplayer, different players can take on different roles such as artillery commanders, tank commanders, pilots, JTACS, etc. DCS: Combined Arms allows you full control of the battle. All roles can be changed dynamically during the battle.

Features of the DCS: Combined Arms:
– Move ground forces and direct their fire during a mission.
– Be the Joint Terminal Attack Controller (JTAC) and direct close air support.
– Jump into the seat of many armor and air defense units to engage enemy air and ground forces.
– Play in both single player and multiplayer games.
– Both small and large scale battle missions included.
– Part of DCS World.

http://www.digitalcombatsimulator.com/en/news/

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Re: DCS: World

Mensaje  -=AR=-ManOWar el Vie 08 Jun 2012, 01:40

Bueno, pues ya lo he probado, visto lo visto tenía que caer... Smile

Impresionante, sencillamente impresionante. La verdad es que quizá influenciado por tus comentarios y los vídeos a mi no me ha costado nada rodar, me esperaba otra cosa, y tampoco despegar ni aterrizar. El rodaje se hace complicado si lo complicas, rodando como se suele decir al paso rápido de una persona va muy bien, con el patín bloqueado y toquecitos de los frenos diferenciales cuando no gira más, igual que la Cessna vamos, se rueda perfectamente. Girarlo sobre una rueda no es tan fácil, desde luego, pero en movimiento va muy bien, sólo hay que dar pequeñas correcciones al torque tiene incluso en el suelo, y no dar demasiado gas. La ostia me la he llevado después de despegar sin problema cuatro o cinco veces, haciendo el cabra, o simplemente habiéndome confiado por haber despegado antes sin problema, claro, pues ostión como esos de tus vídeos oscilando de un lado a otro, y cuando entra en eso o te vas al aire o no se puede parar. Sí que hay que tenerle cuidado, pero vamos sin más. Y aterrizando sólo he pegado una leche y también haciendo el cabra, probando el modo ascensor, que funciona bien, pero claro no conozco el avión y he bajado el morro tarde, cuando ha caído no tenía mando para recoger, así que con mucho trabajo he podido dejarlo para que tocase y botase, pero ha botado bastante, y en el segundo bote, que tendría que haber hecho motor y al aire, o al menos meter gas para ganar algo de velocidad y control, pues las patas al carajo, o bueno una pata y la otra se ha doblado pero seguía conmigo. Algo parecido al vídeo de ese P-51 que dobla una pata pegando un bote, algo más bestia Smile. En cualquier caso, desde la respuesta en el aire, en el suelo, el modelado del motor (es la primera vez que noto lo mismo, pero lo mismo, que en la C172RG que también tiene una hélice de velocidad constante, y eso que sólo la he volado unos 20 minutillos), el modelo de daños impresionante en los rotos que le he hecho Shocked , TODO, acongojante. Tío, esto es un mundo nuevo en simulación, esto es un simulador con todas las letras después de tantos años y lo demás son tonterías Very Happy. A ver si el miércoles que viene podemos probarlo online.

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Re: DCS: World

Mensaje  -=AR=-ManOWar el Vie 20 Jul 2012, 23:43

Para los que lo hayáis descargado, o tengáis cualquiera de los módulos compatibles actualmente (A-10C, Ka-50, P-51D) acaba de salir una nueva versión de World con la salida también de la Beta de "Combined Arms", la 1.2.0, que por lo demás mejora cosas en todos los simuladores, y en el caso de P-51D que es una Beta añade cosas nuevas como la gestión de motor (temperatura y presión de aceite y demás), mejoras en el modelo de daños, etc. Creo que aún hay que desinstalar e instalar de nuevo, pero en teoría a partir de esta versión las actualizaciones serán automáticas. Se descarga aquí...

http://www.digitalcombatsimulator.com/index.php?ProductId=21&end_pos=137&scr=product&lang=en

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Re: DCS: World

Mensaje  -=AR=-TUCKIE el Vie 27 Jul 2012, 19:51

Volver a instalar todo? Buff, habrá que conservar la config...
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Re: DCS: World

Mensaje  -=AR=-ManOWar el Miér 03 Oct 2012, 14:06

Y otra más, me acaban de joder porque he reinstalado todo después de una petada de ordena hace menos de una semana Mad . Pero en fin, ahora sí, la nueva versión trae autoupdater.

Links en el post...
http://forums.eagle.ru/showthread.php?t=94677



Eso sí, para el DCS: P-51 parece que ya es la versión final e incluye todas las características del motor y mucho más bounce ...

DCS: P-51D Mustang (Final), 1.2.1
• War Emergency Power (WEP) has been implemented.
• Tail wheel dynamics reworked for more realistic performance.
• Realistic cooling system added and integrated into the full engine thermodynamic model.
• Landing gear physics have been reworked to have realistic behavior and interaction with the fairing doors and down-lock latches.
• Fairing doors can now be damaged or ripped off at over-speed conditions.
• Engine wear or damage due to high manifold pressure at low RPM, overheating, and overuse of WEP has been implemented.
• Oil pressure is now viscosity dependent. Oil dilution is now possible and has direct impact on engine performance.
• The front dash gauge panel and the K-14 gunsight are now spring suspended.
• The K-14 gunsight has been reworked using new data from K-14 documents.
• The rudder anti-booster tab now works correctly.
• Control stick and rudder pedals movement are now limited due to hinge moments.
• Flap drag has been adjusted.
• Lamps brightness and electro-dynamic gauge readings are now voltage sensitive. You can best see this during engine start.
• The starter can now be burned out due to overheat if overused or overloaded.
• Guns jam due to over-G firing has been added.
• The radiator shutters' thermo-sensors can be damaged now.
• All aircraft failures are now reported correctly in debriefings.
• Sounds for the primer, pilot parachute opening and flapping during decent, and pilot landing have been added. The canopy sound has also been improved.
• Corrected tendency for left roll at takeoff.
• Adjusted Red Tail pilot art.
• Improved bailing out animation.
• Fixed landing light on with air start.
• Fixed cockpit tooltip for the gun switch.
• Corrected radio information entry in Mission Editor.
• Improved AI P-51D.
• Fixed SCR-522 resetting in some situations.
• Adjusted G impact on airframe.
• Improved pilot normal maps.
• Adjusted landing gear collision model.
• Corrected trim performance in multiplayer.
• Adjusted wingmen takeoff behavior.
• Improved prop RPM model.
• Sounds for control stick and rudder movement have been added.

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Re: DCS: World

Mensaje  Silver_Dragon el Vie 12 Jul 2013, 15:01

Uf apañeros se os ve que no lo teneis mucho actualizados..... vamos a solucionarlo:

Versión 1.2.4 disponible (30/04/2013)
DCS 1.2.4 Available

Today we are happy to make available version 1.2.4 of DCS World and updates to several DCS modules.


Download installer files here: (En la pagina de ED)

- or -

Use Auto Updater. To force an auto update, from the Start menu, select Eagle Dynamics - DCS World - Update DCS world

In addition to many new features and fixes, 1.2.4 adds support to the new DCS: UH-1H Huey module.

New Features

• AI Fw-190D9 with multiple skins.
• Graphical User Interface. New skin panels.
• Graphical User Interface. New Module Manager.
• Flaming Cliffs 3. New Six Degrees of Freedom (6DOF) cockpits for the Su-25, Su-27 and A-10A.
• Flaming Cliffs 3. Added vertical adjustments to the Su-25 gunsight for bomb, rocket, and missiles delivery. This includes 10 steps down [RALT - H] and 10 steps up [RSHIFT - H].
• Combined Arms. The radar emission control added. Key [i]. This allows players to operate SAM radars in radar-silent mode.
• Combined Arms. Generic automatic transmission.
• Combined Arms. Axis controls for ground units implemented.
• The Radio Menu F10 option now works in network games.
• New trigger actions: "radio item add for coalition", "radio item remove for coalition", "radio item add for group", and "radio item remove for group".
• New Mission Editor features:
-Initialization Script Added
-Trigger Action: AI TASK renamed to AI SET TASk
-Trigger Action: AI PUSH TASK added
-Trigger Action: Set Flag Value added
-Trigger Action: Set Internal Cargo added
-Group LUA condition and % chance of appearance added
• Numerous SSE changes and new features.

DCS World

• Some issues causing the network instability have been fixed.
• The missiles dynamic launch zone or fighters has been adjusted.
• The T-90 tank added in the Encyclopedia.
• Fixed some Mission Editor and GUI crashes.
• Il-76 damage model has been corrected.
• Tail numbers stencil shimmering for the Il-76 model is fixed.
• The standard Russian Air Force MiG-31 skin is fixed.
• In ME airfield info page now includes airfield ATC frequency.
• Fixed ME issue regarding statics.
• Mission debrief. Accounting of released weapons has been corrected.
• Rearming & Refueling Window. The chaff and flare fields can increase countermeasures amount.
• Resource Manager (RM) - Smoke generators being duplicated in RM airbase weapons window has been fixed.
• Resource Manager (RM) - Increased the maximum storage fuel limit to 5,000 tons for each airbase.
• AI A-10 will no longer shoot all Mavericks at a single target.
• Axis assignments will print to input .html file
• ME can't save file into mods folders has been fixed.
• Pilot skins added to the E-3A.
• The S-5 rocket warhead changed from HE to shaped-charge.
• Corrected valid firing azimuth for FSG "Molniya".
• New, more accurate, missile dynamics for the SA-19 Tunguska.
• Airfield marks are disappearing after pressing "Cancel" on "Coalitions" window has been fixed.
• Fixed when AI aircraft and vehicles set invisible = true, then set invisible = false, the ground AI vehicles still could not be detected.
• Fixed situation if player sets options to "pilot can control vehicle" and the mission doesn't have an aircraft, player can't control units.
• Fixed ME error when clicking a certain area in the track playback menu.
• F10 Radio item or add for coalition ALL has been removed.
• Fixed coalition helicopters unable to take off from aircraft carrier if "takeoff from ramp" condition is selected.
• Rearm and refuel menus have been removed. "Rearm & Refuel" command will now open Mission Resources Dialog.
• CG-60 Normandy will now attack Anti-Ship Missiles (ASM).
• Waypoint actions "Weapon hold" has been fixed.
• Helicopters sinking when they takeoff from an aircraft carrier has been fixed.
• Fixed S-300 launches not being shown in the de-brief.
• The COMM option status will now save in the mission.
• Fixed AI not always attacking targets during intercept task.
• Corrected ROE behavior issues.
• Fixed Tunguska tracking targets through buildings.
• Fixed server crashes, when one client fires an air-to-air missile and other client joins the game.
• Fixed F-16C Bl52d having old (Flanker) icon style on F10 view.
• Fixed incorrect aspect in record video in size 1280*720.
• ME. Some issues with copying, renaming and removing payloads has been fixed.
• Fixed helicopter AI ROE and threat reaction.
• Corrected air to Air ATGM delivery by AI Ka-50s.
• Fixed the inability to respawn if the aircraft flies into the ground.
• Fixed severe framerate drop when looking at destroyed civilian train.
• Fixed the OK button not working when a campaign is finished.
• Fixed crash when rocket collides with ground (fullscreen only).
• Adjusted framerate impact of smoke from burning aircraft.
• Fixed AWACS not performing stop task.
• Improved Sorbcija ECM pod model.
• Improved the ejection model for the A-10A/C and F-15C.
• Corrected scale of F-15C external fuel tanks.
• New skins for the Su-27 and Su-33.
• Improved sounds for several aircraft including the F-15C and Su-27.

DCS: A-10C Warthog

• LITENING TGP masking logic has been restored.
• Corrected MFCD start-up screen wrong color.
• Fixed AI wingman failing to engage target at Player SPI if AI is not aware/in range of target.
• Fixed LASTE Wind Edit data entry.
• Fixed Gun Minimum Range Cue Behavior.
• Fixed HUD Air speed indicator will TAS in GS mode.
• HSI course knob will now rotate the course pointer with or without power.
• Turn Rate Indicator has been calibrated.
• Fixed the CDU Wind Indication Direction being reversed.
• Several A-10 callsigns have been corrected.

DCS: P-51D Mustang

• Escort task added to the P-51D.
• Corrected incorrect fairing door animation.
• Fixed chassis damage after press RAlt+J on the ground.
• Fixed DXrenderer error in dsc.log with serial numbers and pilot textures.
• Fixed demo track 'takeoff-demo.trk'.
• Fixed error when in-game manual is selected.
• Fixed drop tanks of P-51D are not synchronized in Multiplayer.

Flaming Cliffs 3

• Added kneeboard input to flyable aircraft.
• MiG-29S TWS2 mode is now fixed.
• Added intro image to Su-33 "Sea Dragon" campaign.
• A-10A AOA Indexer now works.
• Corrected some minor issues with new 3D Su-27 model.
• Corrected wingmen maneuvers when turning.
• Fixed wingmen not turning off radar when commanded to do so.
• Fixed Su-27 campaign mission typos.
• Pilots models are now correct.
• Fixed F-15C Fuel Tank Pylon indication on MFD.
• Fixed tanker not filling external F-15C fuel tanks.
• Fixed Su-33 getting stuck near island on the Kuznetsov deck.
• Corrected MiG-29 HUD indications.

DCS: Combined Arms

• Replaced the old generic gun sight with a new one.
• Adjusted some generic HUD symbology.
• Fixed player controlled MLRS reloading troubles.
• Fixed units not resuming previous movement after player takes control.
• Fixed air defense units with HOLD FIRE ROE not going from ALARM STATE RED to ALARM STATE GREEN when commanded.
• Added option for Automatic Transmission in CA Special Options.
• Adjusted the drag factor of Russian AP tank shells.
• Fixed ability to set the Ready state of AI flights.
• Fixed ground unit control HUD compass missing from the wide displays.
• Fixed Alarm State Green for radars revealing radar targets.
• Adjusted M1A2 side armor.
• "F10" view. AI aircraft can now land based on ground force commander commands.
• Fixed night vision only being available off/on outside of binocular view.
• Fixed the Go To command.
• Fixed Chaparral issue of locking targets.
• Axis controls for ground units implemented.

DCS: Black Shark 2

• Corrected missing Ka-50 textures in the some missions.
• Fixed Ka-50 wingman calls "engaging enemy air defenses" while evading incoming missile.
• Fixed Ka-50 training missions showing in training section, as they are only available through the download link.


mientras, para la 1.2.5 (tal vez la veamos para finales de julio / agosto) se estan planificando nuevas mejoras

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Re: DCS: World

Mensaje  Silver_Dragon el Vie 19 Jul 2013, 20:45

MEGA Wags update 19 July
http://forums.eagle.ru/showpost.php?p=1817169&postcount=1
19 July 2013 - DCS News Update

For today's news update, I've gone pretty heavy on the pretty pictures. I've attached new images of:

1- DCS: Fw 190D-9 that includes updated cockpit art.









2- New images of the Su-33.





3- Textured images of the new MQ-9 "Reaper" model.






4- Updated images of the new Tu-22M3 "Backfire" along with a new Kh-22 model.







5- New images of the Nevada map. This past week we started rebuilding the Nevada map with the new map tools, but it is still early and very rough... a lot of tuning and tweaking to still be done. Thankfully, we are nearing the end of this long journey and it is on track to be released later this year (seriously). I'm sure many of you have lots of questions about the map and the technology behind it, but I'm afraid I have no answers for you at this time. I have no direct contact with the map team and no access to the map build. However, as the map nears release, I'm sure I will have more information to pass along.






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The past week our team and the testers have continued debugging 1.2.5. and today we built the release build for final testing. If it passes testing, it should be released in the coming days. Given that it is so close, I have posted the updated change log for 1.2.5 below:

DCS World
• Anti-radiation missiles: Added proximity fuses and adjusted accuracy.
• Further improvements to game stability.
• Improved MS Sidewinder FFB2 joystick support.
• Corrected module installation issues.
• Resource manager: Corrected logistic links.
• Resource manager: The value, speed and periodicity have been adjusted. Default supply speed is now 60 km/h.
• Visual detection of a target for AI units will now also be a function of time. The time of detection depends on target distance, aspect angle, and the presence of already detected targets nearby.
• When a target is no longer visible, the AI aircraft will use the target’s last known position and velocity to search for it.
• Added "STOP TRANSMISSION" trigger action.
• AI behavior option "DISPERSE UNDER FIRE" now has new parameter - dispersion delay.
• Added new AI behavior option - "RTB ON OUT OF AMMO".
• Added more tooltips to the Mission Editor.
• Message filter for Lock On aircraft: RShift+\.
• Added several new constants (AI) and functions (trigger, Controller) in Simulator Scripting Engine (SSE).
• Detection of radars by RWR have been reworked to make player and AI systems equal.
• The parking spaces for Anapa and Krymsk airbases have been corrected.
• Su-25T: The gun funnel has been adjusted.
• The several air to air missile factors have been adjusted.
• Updated airbase charts by www.10thGunfighters.de and www.ariescon.com
• M256 HEAT ballistics corrected.
• Improved fire and smoke of aircraft fragments.
• Improved material of flares.
• Adjusted logbook data accounting. A specially of complex cases with multiple changes of aircrafts in one sortie.
• Mission Editor: Added briefing picture dialog. If file contain inappropriate symbols in the name, GUI Error appears.
• The broken input after exporting to HTML is fixed.
• Su-25T Quick Start mission trigger has been fixed.
• Mission Editor crashing after mission save in some circumstances has been fixed.
• Static objects will now be hidden when Fog of War is enabled.
• Crash after destruction of a firing MLRS Grad or Smerch is now fixed.
• SA-19 Tunguska will no longer engage the tactical air to surface weapons.
• Su-27 model. Sorbcya ECM pod navigation light position has been fixed.
• The armor of M6 Linebacker is now the same as the M2 Bradley.
• Added checkbox to save custom views in the OPTIONS - MISC page.
• IR signature of many aircraft have been corrected.
• Fixed issues with absent engine sound when the player leaves the aircraft via RAlt-J.
• Mission editor error, when trying to set client skill before placing unit on the map is fixed.
• M2 Bradley ammo has been adjusted. 70 HE and 230 AP, 900 12.7
• The issue with burning aircraft causes huge FPS loss due to smoke / fire has been fixed.
• All missions and campaigns for modules are now translated into Spanish.
• SEAD aircraft no longer strafe when out of ARMs.

DCS: UH-1H Huey
• Tuned the "mast bumping" effect. The rotor is now very hard to break off while on the ground.
• The UH-1H manuals and readme have been updated.
• Fixed and updated UH-1H training files (now download from the Training menu).
• Sound samples path has been updated.
• The ADF will now work correctly with near NDB at Krymsk.

Lock On: Flaming Cliffs 3
• A-10A: Added AFM.
• A-10A: Ripple quantity and release interval has been fixed.
• Su-33: Added new “Heavy Sky” campaign.
• Su-27: Added new liveries.
• Su-27: Fixed some minor model errors.
• Su-27: ”Blockade” mission having briefing image in the wrong coalition has been fixed.
• Su-27: added missing textures for Russian Knights.
• Su-27: Sunglare on the HUD apearing when HUD should be in shadow is now fixed.
• Many fixes/adjustments to FC3 missions and campaings.
• Fragile Landing Gear has been fixed.
• Su-25: Bombs falling short when using CCRP has been fixed.
• Su-25: Turning ON the laser rangefinder no longer causes the targeting cross to jump outside the gunsight now.
• F-15: Crash or freeze when on the ramp when changing HUD Modes is fixed.
• F-15: Negative airspeed values are now correctly displayed on the HUD airspeed tape.
• The FC3 installation check has been fixed.
• “Betty” voice warnings now use native language.
• The cockpit view system has been adjusted. Looking behind the aircraft will no longer look at an impossible angle.

DCS: Combined Arms
• Adjusted the machine gun sights for several vehicles.
• Manual updated.
• Fixed issue where tanks with AP shell can't lock sea units.

DCS: Ka-50 Black Shark 2
• Corrupted Shkval image aspect is fixed.

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Re: DCS: World

Mensaje  Silver_Dragon el Mar 23 Jul 2013, 00:28

http://forums.eagle.ru/showpost.php?p=1819457&postcount=1
DCS Change Log 1.2.5

Please use the Auto Updater. To force an auto update, from the Start menu, select Eagle Dynamics - DCS World - Update DCS world.

DCS World
• Anti-radiation missiles: Added proximity fuses and adjusted accuracy.
• Further improvements to game stability.
• Improved MS Sidewinder FFB2 joystick support.
• Corrected module installation issues.
• Resource manager: Corrected logistic links.
• Resource manager: The value, speed and periodicity have been adjusted. Default supply speed is now 60 km/h.
• Visual detection of a target for AI units will now also be a function of time. The time of detection depends on target distance, aspect angle, and the presence of already detected targets nearby.
• When a target is no longer visible, the AI aircraft will use the target’s last known position and velocity to search for it.
• Added "STOP TRANSMISSION" trigger action.
• AI behavior option "DISPERSE UNDER FIRE" now has new parameter - dispersion delay.
• Added new AI behavior option - "RTB ON OUT OF AMMO".
• Added more tooltips to the Mission Editor.
• Message filter for Lock On aircraft: RShift+\.
• Added several new constants (AI) and functions (trigger, Controller) in Simulator Scripting Engine (SSE).
• Detection of radars by RWR have been reworked to make player and AI systems equal.
• The parking spaces for Anapa and Krymsk airbases have been corrected.
• Su-25T: The gun funnel has been adjusted.
• The several air to air missile factors have been adjusted.
• Updated airbase charts by www.10thGunfighters.de and www.ariescon.com
• M256 HEAT ballistics corrected.
• Improved fire and smoke of aircraft fragments.
• Improved material of flares.
• Adjusted logbook data accounting. A specially of complex cases with multiple changes of aircrafts in one sortie.
• Mission Editor: Added briefing picture dialog. If file contain inappropriate symbols in the name, GUI Error appears.
• The broken input after exporting to HTML is fixed.
• Su-25T Quick Start mission trigger has been fixed.
• Mission Editor crashing after mission save in some circumstances has been fixed.
• Static objects will now be hidden when Fog of War is enabled.
• Crash after destruction of a firing MLRS Grad or Smerch is now fixed.
• SA-19 Tunguska will no longer engage the tactical air to surface weapons.
• Su-27 model. Sorbcya ECM pod navigation light position has been fixed.
• The armor of M6 Linebacker is now the same as the M2 Bradley.
• Added checkbox to save custom views in the OPTIONS - MISC page.
• IR signature of many aircraft have been corrected.
• Fixed issues with absent engine sound when the player leaves the aircraft via RAlt-J.
• Mission editor error, when trying to set client skill before placing unit on the map is fixed.
• M2 Bradley ammo has been adjusted. 70 HE and 230 AP, 900 12.7
• The issue with burning aircraft causes huge FPS loss due to smoke / fire has been fixed.
• All missions and campaigns for modules are now translated into Spanish.
• SEAD aircraft no longer strafe when out of ARMs.

DCS: UH-1H Huey
• Tuned the "mast bumping" effect. The rotor is now very hard to break off while on the ground.
• The UH-1H manuals and readme have been updated.
• Fixed and updated UH-1H training files (now download from the Training menu).
• Sound samples path has been updated.
• The ADF will now work correctly with near NDB at Krymsk.

Lock On: Flaming Cliffs 3
• A-10A: Added AFM.
• A-10A: Ripple quantity and release interval has been fixed.
• Su-33: Added new “Heavy Sky” campaign.
• Su-27: Added new liveries.
• Su-27: Fixed some minor model errors.
• Su-27: ”Blockade” mission having briefing image in the wrong coalition has been fixed.
• Su-27: added missing textures for Russian Knights.
• Su-27: Sunglare on the HUD apearing when HUD should be in shadow is now fixed.
• Many fixes/adjustments to FC3 missions and campaings.
• Fragile Landing Gear has been fixed.
• Su-25: Bombs falling short when using CCRP has been fixed.
• Su-25: Turning ON the laser rangefinder no longer causes the targeting cross to jump outside the gunsight now.
• F-15: Crash or freeze when on the ramp when changing HUD Modes is fixed.
• F-15: Negative airspeed values are now correctly displayed on the HUD airspeed tape.
• The FC3 installation check has been fixed.
• “Betty” voice warnings now use native language.
• The cockpit view system has been adjusted. Looking behind the aircraft will no longer look at an impossible angle.

DCS: Combined Arms
• Adjusted the machine gun sights for several vehicles.
• Manual updated.
• Fixed issue where tanks with AP shell can't lock sea units.

DCS: Ka-50 Black Shark 2
• Corrupted Shkval image aspect is fixed.

Notes:
1- Earlier we had hoped to include some ATC changes in 1.2.5. However, due to some unresolved bugs and a staffing change, we were unable to complete this in time for 1.2.5.
2- We are well aware of other known item such EOS, CBU-97/105 effectiveness, countermeasure effectiveness, client control of air units in CA, game performance, etc., and they will be addressed as time and resources allow. There really is no need for, "what about..." questions.

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Re: DCS: World

Mensaje  Silver_Dragon el Mar 23 Jul 2013, 01:07

Bi -Rudder-


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Re: DCS: World

Mensaje  Silver_Dragon el Miér 24 Jul 2013, 21:54

http://forums.eagle.ru/showpost.php?p=1821606&postcount=3
Several items have been fixed internally today, but there are a few more priority issues we intend to address.

1- WinXP crash - Fixed

2- Missing A-10A AFM - Fixed

3- Broken UH-1 input file - Fixed

4- Broken aircraft activation trigger - Fixed

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Re: DCS: World

Mensaje  Silver_Dragon el Vie 26 Jul 2013, 14:15

Tenemos nuevo update via autoupdater (aproximadamente 124 MB) versión 1.2.5.15875

Han eliminado los iconos del A-10A y Su-25, posiblemente a que todavia no estan disponibles estos modulos segregados y plataformas de descarga via Steam o similar. El AFM del A-10A funciona, se han eliminado las nubes verdes y otros problemas.

A la espera del changelog oficial.

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Re: DCS: World

Mensaje  Silver_Dragon el Vie 02 Ago 2013, 15:17

Nuevo update DCS:W 1.2.5.16184 (via autoupdater) a la espera del changelog oficial

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Re: DCS: World

Mensaje  Silver_Dragon el Vie 02 Ago 2013, 20:17

Update del viernes por Wags
http://forums.eagle.ru/showthread.php?t=110903
-----------------
2 August 2013 - DCS News Update


DCS 1.2.5 Update 2 Available

The second update to DCS 1.2.5 is now ready for download through the auto-updater. Here is the change log:

A-10A: DCS Flaming Cliffs Fixes:
- Fixed trim system.
- Fixed landing lights.
- Fixed navigation lights.
- Fixed damage model.
- Fixed slip ball.
- Fixed autopilot (you may need to delete your input file to reset)

Added A-10A manual.
Added Su-25 manual.
Added new DCS World User Manual that includes chapters for Resource Manager and Module Manager.
Corrected radio channel errors.
Added A-10A and Su-25 mission translations.
Fixed Group Dead condition.
Fixed Part of Group in Zone and All of Group in Zone for clients.
Fixed Lua expression renamed to Lua predicate, and the trigger.
Corrected unrealistic Su-25T wingman behavior.
Corrected images in the Encyclopedia.
French localization for DCS: A-10C Warthog now available.


DCS Open Beta Testing

As DCS World ever increases in complexity and scope, along with a continued expansion of new modules, the testing task has reached the point where we cannot expect our internal and external test teams to catch all the problems in a reasonable amount of time. As such, starting with DCS 1.2.6 we will first be releasing new DCS versions as open beta. Our team and the external testers will be closely monitoring reports and entering valid bugs into our bug tracking database. We will ask reports only be submitted for new problems that did not exist in the prior version. We sincerely hope this will improve the quality of the final version.


DCS World on Steam

Later today, DCS World and our current modules will be available on Steam with a 10% discount. These include:
DCS: A-10C Warthog
DCS: Black Shark 2
DCS: Combined Arms
DCS: P-51D Mustang
Su-25: DCS Flaming Cliffs
We plan to release A-10A: DCS Flaming Cliffs for Steam on 16 August 2013.

The Steam version of DCS World is unique in that all DLC purchases through it will direct users to the Steam store. As such, the updates for Steam products works a bit different. We have set up 'semi-automatic' updating for the Steam version - the updates themselves will be delivered by the Steam.

We do not believe it is possible to move DCS products purchased outside of Steam into Steam.


New Weapon Models

Today we have images of two new weapon models for DCS World. The GBU-31(V)3/B and an updated UPK-23 gun pod.



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Re: DCS: World

Mensaje  Silver_Dragon el Miér 07 Ago 2013, 12:54

http://forums.eagle.ru/showpost.php?p=1832892&postcount=155
These past two weeks I've been in a mad dash to get the model ready for texturing. Another member of our team will be unwrapping it and fixing material shader settings, etc. I actually finished last week, and used the extra time I had to redo a few areas and add detail.

According to Model Viewer, I managed to get the model down to 160,000 triangles +/- a few hundred. ED's new Su-27 is at 173K, so there is some room for improvement!

I started working on the damage model last week. I needed to sift through the old meshes and properly organize them. It's complete, but our team has a few changes that need to be made. Once that is done, I'll resume the damage model.








In the meantime, I finally dug my way through redoing the wings. There were some serious poly issues I felt needed to be fixed. Below shows the new wing on the right. All nice and smooth now! Yep, that means I had to remake the landing lights, flaps, ailerons, and gear doors too. haha. I redid a few bits on the wings' attachments too, to include the lights, sensors, actuators covers, etc.






A few last things on my To-Do List was to add more detail to the pylons. The bumps you see is what was missing. I planned on using Normal Maps to create it, but it wouldn't look right. I imported the pilot and ejection seat as well, so time can be saved unwrapping and texturing. Unwrapping a humanoid is no easy task anyways!




Nose cone's shading problem was fixed adding more segments. Usually using long quads in a cone can yield some blocky looking edges, even after a proper smoothing group is applied. In the cockpit I used a spline to recreate a deformed pipe too.




Hopefully the next update will be in a new thread featuring the texturing!

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Re: DCS: World

Mensaje  Silver_Dragon el Miér 07 Ago 2013, 13:43

Noticia de Coretex

http://forums.eagle.ru/showpost.php?p=1830242&postcount=470
Hello all,

we are sorry for the long radio silence and we are aware that you all are anxious to see some progress. I'm just checking in to tell you that we are in very crucial steps of development and we hope to show you something very exciting as soon as we are a bit further down the road.
We are very thankful for the strong community here and we are also very thankful for the support you guys have shown us.

Stay safe,

Martin
Coretex Designs

P.S.: does anyone know at which level or postcount my signature and my profile picture are shown? Since I have not received the 3rd Party Developer title yet.

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Re: DCS: World

Mensaje  Silver_Dragon el Miér 07 Ago 2013, 17:42

http://forums.eagle.ru/showpost.php?p=1832904&postcount=1
Getting to 47,000 ft is no easy task! Where are those bombers ! ?





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